Три автомобила, които губят значително от своята стойност за първите си три години
От известно време насам, от различни източници отвъд и отсам Атлантика, ежегодно се публикуват класации. Те ни показват автомобилите, които най-бързо се обезценяват след излизането си от магазина.
Въпреки привлекателните и приемливи за мнозина лизингови програми, все още немалка част от купувачите предпочитат да закупят автомобил, за който понякога се оказва, че три години след покупката, вече е с до 50% по-евтин. По правило подобни класации се оглавяват от луксозни марки автомобили, за каквито и в България има пазар. Тук за вас сме подбрали три от тях, те могат да се забележат и по родните пътища. Вероятно на българските шофьори, би било интересно, да разберат колко ще струват три години след като ги закупят.
Infiniti Q50
Това е отговорът на марката към водещите седани в средния клас БМВ 3, Aуди А4, Мерцедес С300 или поне опитът за такъв. С очакван лукс и комфорт, високо ниво на приложените технологии и впечатляващо поведение на пътя, това е чудесен избор на автомобил според много специалисти. Според същите, обаче, той все пак не може да се сравнява в дългосрочен план с големите си немски конкуренти. Това показва оценката за амортизация след първите му три години, която е 46,9 %. Със сигурност остава утехата, че това е най-бързият хибрид в света, като неговите 364 коня го изстрелват от 0 до 100 км/ч за 5,1 сек. Създаден за да превземе американския пазар, този красавец вече може да се види и у нас, макар и сравнително рядко.
Nissan Maxima
Луксозният гигант на Нисан продължава да излиза на пазара в качествени серии. За него преобладават мненията, че цената му е неоправдано завишена на фона на промените и въведенията, които са почти незабележими.
Високият разход на гориво също се счита за недостатък, но пък тези 268 коня под капака могат да направят този автомобил наистина завидно пъргав и бърз. За любителите на японското качество и здравина, които не държат на една по-изразена индивидуалност, това може да е идеалното возило. Така или иначе, за него няма опашка от купувачи, поне на БГ пазара. Това също допринася за високото ниво на обезценяване и процент на амортизация за първите три години -47,9%.
Mercedes Benz E-Class
Може да звучи парадоксално! Това, което отблъсква купувачи от последната версия, са прекалено многото технологични играчки, събрани в него. Толкова много, че наистина можеш да се зачудиш кога и дали въобще някога ще ти се наложи да ползваш някоя от тях. На доста хора им се иска, да се концентрират върху пътя и да се насладят на комфорта и возенето в един такъв автомобил. Без да се налага вниманието им през цялото време да е ангажирано със сърфиране по тъч скрийна.
Традицията в качеството продължава да е безкомпромисно следвана. Не са много купувачите готови да заплатят тази висока цена. Цена, която три години по-късно ще падне с 48,4 %.
Обезценяването е недостатък за едни потребители, но то е и добра възможност за изгодна покупка на почти нова кола за други.